Про скарги громадян у сфері обігу харчових продуктів та захисту прав споживачів

На адресу Держпродспоживслужби періодично надходять звернення громадян (скарги) щодо неякісних або сумнівної якості продуктів харчування куплених в мережі роздрібної торгівлі харчових продуктів. Практично кожна скарга містить в собі прохання перевірити той чи інший магазин на предмет дотримання відповідних умов реалізації харчових продуктів.

На сьогоднішній день всі перевірки суб’єктів господарювання (операторів ринку харчових продуктів) врегульовано Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі – Закон).

Законом визначено проведення органами державного нагляду (контролю) планових та позапланових перевірок суб’єктів господарювання. Однією з підстав у проведенні позапланових перевірок є звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позапланова перевірка в такому випадку проводиться за погодженням органу, визначеного Законами. Позапланові перевірки суб’єктів господарювання з питань віднесених до сфери безпечності та окремих показників якості харчових продуктів здійснюються виключно за погодженнями Міністерства аграрної політики та продовольства України (Далі – Міністерство) відповідно до Закону.

В більшості у зверненнях, які надходять на адресу Держпродспоживслужби, відсутня необхідна інформація про суб’єктів господарювання, а саме – їх назва та адреси місця здійснення ними діяльності де заявник придбав неякісний товар, або встановив інші порушення допущені суб’єктом господарювання тощо. Таким чином, відсутність вичерпної інформації у зверненнях, позбавляє таке звернення обґрунтованості, що в свою чергу не надає можливості отримати погодження на перевірку відповідного суб’єкта господарювання. Також, як показала практика, в більшості випадків Міністерство відмовляє у погодженні на проведення позапланових перевірок на підставі відсутності документів чи їх копій, що підтверджують викладені у зверненні (заяві) факти вчинення порушень та спричинення шкоди правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави.

Отже з огляду на вищезазначене та з метою підняття результативності розгляду заяв, Вам шановні громадяни, в своїх зверненнях (скаргах) необхідно обов’язково зазначати назви суб’єктів господарювання та адреси їх місця здійснення господарської діяльності. Крім того до звернення (скарги) додавати документи чи їх копії, що підтверджують факти вчинення порушень або заподіяння шкоди.

Розгляд скарг що стосуються порушення правил торгівлі товарами, якості непродовольчих товарів, якості надання послуг покладено на управління захисту споживачів, яке входить до складу Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області.

Позапланові перевірки суб’єктів господарювання з питань, віднесених до сфери захисту споживачів здійснюються виключно за погодженнями     Державної регуляторної служби відповідно до Закону України «Про тимчасові особливості заходів державного нагляду(контролю) у сфері господарської діяльності». Для погодження орган державного нагляду надає Державній регуляторній службі копію відповідного звернення фізичної особи та обґрунтування необхідності проведення перевірки (документи, що підтверджують факт здійснення правочину з суб’єктом господарювання, який спричинив шкоду правам заявника).

За 5 місяців поточного року управлінням захисту споживачів розглянуто 140 звернень громадян стосовно порушень їх прав. Більше третини з них розглянуто на користь споживачів. Всього з початку року споживачам повернуто коштів або замінено неякісних товарів на суму більше ніж 180,0 тис.грн.

Держпродспоживслужба Вознесенського району

 

Дата: 12.06.2017 / Переглядів: 908 / Комментарії - 0 шт.

Iм'я -