Децентралізація обійде місто Вознесенськ стороною...

12 червня 2015 року Миколаївська обласна рада затвердила Перспективний план формування територій громад. За словами керуючого апаратом облдержадміністрації Андрія Ничипорчука, за результатами роботи експертів згідно з перспективним планом сформовано 32 територіальних громади, 14 громад сформовано за принципом «1 громада – 1 район».

Місто Вознесенськ залишилося в своїх межах та зі своїми повноваженнями міста обласного значення. Тільки назва буде інша – Вознесенська міська територіальна громада.

А от Вознесенський район вирішив об’єднатися в Олександрівську селищну об’єднану територіальну громаду з адміністративним центром в смт.Олександрівка.

Що це означає? А це означає, що всі адміністративні послуги мають надаватися жителям населених пунктів Вознесенського району в смт.Олександрівка, адміністративний центр та всі адмінприміщення мають бути розташовані саме тут. Саме тут має бути обрана Олександрівська селищна рада, при ній створений виконавчий комітет, до якого увійдуть старости - представники кожного населеного центру об’єднаної громади.

Чи були порушення Закону України «Про добровільне обєднання громад» при формуванні цієї громади пропонуємо прочитати далі:

На території Олександрівської селищної об’єднаної територіальної громади знаходиться місто Вознесенськ –міська територіальна громада, що протирічить підпункту 1 пункту 1 статті 4 цього закону;

-  Центр Олександрівської селищної об’єднаної територіальної громади визначений в смт.Олександрівка, яка не знаходиться в географічному центрі територіальної громади ( п.2,ст..4), а межує з Арбузинським районом;

-  Внаслідок цього 25 (!) населених пунктів об’єднаної громади із 47 знаходяться на відстані 30-61 км. від центру Олександрівської селищної об’єднаної територіальної громади, що є порушенням Методики формування спроможних територіальних громад, за якою «швидка допомога» та пожежні машини мають доїжджати за 30 хвилин до будь-якого населеного пункту територіальної громади (зона доступності 20 км, максимальна у виключних випадках - 25 км.);

Жоден населений пункт Олександрівської селищної об’єднаної територіальної громади не має прямого приміського автобусного сполучення з смт.Олександрівка. Жители всіх населених пунктів мають робити пересадку в м.Вознесенську. Тільки 3 населених пункти з 47 мають пряме сполучення з смт.Олександрівка.

- Якість надання послуг населенню (підпункт 5 пункту 1 статті 4) скоріше всього погіршиться після перенесення всіх державних установ з міста Вознесенська в смт. Олександрівка:

- в селищі немає готових приміщень для органів правоохоронної діяльності, для реєстрації актів цивільного стану та майнових прав, для органів пенсійного забезпечення, для органів соціального захисту, для органів пожежної безпеки, для органів казначейського обслуговування, що потребує часу та значних коштів на ремонт та переобладнання пристосованих приміщень;

- а в місті Вознесенську ці органи, які мають обслуговувати Олександрівську селищну об’єднану територіальну громаду, залишатися не можуть.

Чи сприймуть таку реформу жителі району? Чи буде місто Вознесенськ отримувати фінансування з державного бюджету, яке призначене для об’єднаних громад?

Чи затвердить Кабінет Міністрів запропонований Миколаївською обласною радою Перспективний план формування територій, в якому є вищезазначені порушення Закону України?

Тему будемо продовжувати і надалі.

P.S. На жаль, більшість людей практичного нічого не знають про те, що собою представляє децентралізація влади. Згідно опитування, яке було проведено в рамках проекту USAID ДИАЛОГ тільки 7% опитаних знають про проведення адміністративно-територіальної реформи та децентралізації влади. А 43 % тільки дещо чули про неї. Тому пропонуємо частіше заходити на цю сторінку, залишати питання чи надавати свої коментарі.

 

Відділ забезпечення депутатської діяльності та сприяння розвитку місцевого самоврядування, 4-52-77

 

 

Дата: 30.06.2015 / Переглядів: 892 / Комментарії - 1 шт.

Iм'я -