Категорія -> Електронне урядування -> Міська програма
«Електронне урядування у виконавчих органах Вознесенської міської ради - ефективна влада для мешканців на 2011 -2015 роки»
МІСЬКА ПРОГРАМА
«Електронне урядування у виконавчих органах Вознесенської міської ради - ефективна влада для мешканців на 2011 -2015 роки»
- Загальні положення.
Розробка міської програми «Електронне урядування у виконавчих органах Вознесенської міської ради - ефективна влада для мешканців на 2011 -2015 роки (далі – Програма) – це перший крок до вирішення проблеми демократизації управлінського процесу через засоби інформатизації на сучасному рівні.
Ця Програма визначає політику міської влади в галузі розробки, ведення і використання інформаційних ресурсів місцевого самоврядування, принципи побудови єдиного інформаційного простору і стратегію інформаційно-аналітичного забезпечення повноважень міської влади з використанням сучасних інформаційних технологій.
1.1. Особливості і проблеми інформатизації органів місцевого самоврядування міста Вознесенська.
Відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" керівництво місцевою громадою і складним міським господарським комплексом здійснює Вознесенська міська рада та її виконавчі органи. Виконавчий комітет організує життєзабезпечення та життєдіяльність населення міста.
На даний час у виконавчих органах міської ради працюють 118 працівників у 14-ти управліннях, відділах та службах, встановлені та використовуються 121 комп'ютер. Практично всі комп'ютери об'єднані в локальні комп'ютерні мережі, але тільки в межах управлінь та відділів. Територіальна роз'єднаність і відсутність загальної внутрішньої мережі, відповідних нормативних актів щодо використання і обміну інформацією перешкоджають вільному обміну інформацією. Одна й та ж інформація в різних управліннях дублюється, майже весь документообіг ведеться в паперовому вигляді. Пошук документів є затратним щодо робочого часу. Більшість документів (довідок) переносяться між управліннями та відділами вручну, що сповільнює процес документообігу.
Крім того, для переходу на більш сучасні операційні системи необхідне придбання потужного серверного обладнання, заміна частини парку комп'ютерів в Управління праці та соціального захисту населення, модернізація та збільшення пам’яті комп’ютерів в інших відділах. Інформатизація міста також ускладнюється тим фактором, що місто є розгалуженою складною системою, яка постійно перебуває в стані змін. Органи управління, ресурси і процеси розподілені по території міста та мають різні технічні можливості щодо забезпечення комп’ютерною технікою.
Відомча роз'єднаність, використання деяких застарілих систем, відсутність єдиної методології розвитку інформатизації в місті і в керуванні міським господарством вимагає переходу на якісно новий рівень інформатизації в місті - рівень створення міських інформаційних ресурсів, використання сучасних телекомунікаційних і інформаційних систем. На послідовну реалізацію цих завдань і орієнтована ця Програма
Джерелом постійної актуальної інформації про діяльність Вознесенської міської ради, її виконавчого комітету і міського голови є офіційний сайт міста, розташований за адресою www.voz.gov.ua. У ньому щоденно оновлюються основні міські новини, анонсуються події, розміщуються проекти рішень міської ради для їх попереднього вивчення, рішення виконавчого комітету та міської ради, розпорядження міського голови. Докладна інформація знаходиться на сторінках Інтернет-порталу, що дозволяє скласти цілісну картину про місто.
Але не всі органи місцевого самоврядування доступні населенню і організаціям міста в мережі Інтернет. Відсутні веб-сторінки більшості відділів Виконкому міської ради, управлінь міської ради, комунальних підприємств, які надають послуги населенню. Жителі не мають можливості довідатися про тарифи, порядок сплати за комунальні послуги і стан своїх особових рахунків, відсутня інформація про об'єкти приватизації, забудови і реконструкції та ін. Відсутні електронні приймальні міського голови та його заступників, надання інформаційних послуг в режимі он-лайн.
Створенню сучасного сайту міста Вознесенська і повинна сприяти Програма. «Електронне урядування у виконавчих органах Вознесенськоїміської ради - ефективна влада для мешканців на 2011 -2015 роки
«Електронне урядування є одним з інструментів розвитку інформаційного суспільства, впровадження якого сприятиме створенню умов для відкритого і прозорого державного управління. Електронне урядування — форма організації державного управління, яка сприяє підвищенню ефективності, відкритості та прозорості діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування з використанням інформаційно-телекомунікаційних технологій для формування нового типу держави, орієнтованої на задоволення потреб громадян.» (« Концепція розвитку електронного урядування в Україні» до 2015 року)
Електроне урядування у Вознесенській міській раді передбачає:
- інформатизацію всіх управлінських процесів в органах міської влади;
- інформатизацію міжвідомчих взаємин,
- створення інформаційно-комп’ютерних систем, здатних підтримувати всі функції взаємодії цих органів із населенням і бізнесовими структурами.
Електронне урядування (е-урядування) в кінцевому підсумку - це вироблення та прийняття владних рішень в електронному вигляді з ефективним залученням до цього громадськості та надання адміністративних послуг користувачам з одночасним усуненням їх від безпосереднього контакту із службовцями (деперсоніфікація)
Електронне урядування – це переваги для трьох суб’єктів відносин – громадян , бізнесу та органів влади.
Електронне урядування тісно пов’язане з електронною демократією.
Електронна демократія – це можливість кожного брати участь у прийняті рішень органами влади шляхом використання сучасних інформаційних технологій для двухстороннього інтерактивного зв’язку між органами влади та громадянами.
Першою, необхідною умовою для переходу на Е-урядування є впровадження в роботу органів місцевого самоврядування Міжнародної системи якості ISO 9001. Виконавчі органи міського ради працюють в цій системі з 2008 року, що є безперечною перевагою для втілення Програми «Електронне урядування у виконавчих органах Вознесенськоїміської ради - ефективна влада для мешканців на 2011 -2015 роки».
Метою Програми є підвищення якості управління діяльністю громади, забезпечення відкритості та прозорості дій міської влади через впровадження ефективних інформаційних та комунікаційних технологій електронного врядування, надання інформаційних послуг населенню та покращання якості життя членів міської громади
Впровадження е-урядування потребує:
- принципових змін у технології підготовки та прийняття нормативно-правових документів міської ради;
- матеріальних ресурсів;
- інтелектуальних ресурсів;
- фінансових ресурсів.
а також вимагає вирішення комплексу правових, організаційних і технологічних проблем.
Система е-урядування у Вознесенській міській раді буде складатися з створення двох взаємозалежних і одночасно самостійних підсистем:
– внутрішньої інформаційна інфраструктури з використання електронного документообігу ( локальна мережі - внутрішнього порталу)
- зовнішньої інформаційної інфраструктури - інтерактивного сайту міста, що взаємодіє з громадянами та організаціями, надає on-line послуги.
Послідовність впровадження е-урядування у виконавчих органах м. Вознесенська є такою:
- впровадження електронного документообігу в управліннях та відділах міської ради;
- створення внутрішнього порталу ( локальної мережі) для всіх виконавчих органів міської ради;
- реорганізація офіційного сайту міста Вознесенська як ключового інструменту комунікації з мешканцями;
- організація звернень громадян через Інтернет ( інтерактивне контактування);
- надання якісних адміністративних послуг через Інтернет мешканцям міста;
- створення веб-сторінок та веб-сайті управлінь, відділів міської ради, комунальних підприємств міста.
а) - весь документообіг у виконавчих органах міської ради м. Вознесенська, між установами, організаціями та громадянами ведеться в паперовому вигляді, дублюються вихідні та архівні документи в декількох екземплярах по різних відділах;
- пошук документів є затратним щодо робочого часу;
- у процесі надання адміністративних послуг більшість довідок та інших документів переносяться між установами, організаціями самими замовниками або кур’єрами;
- управління та відділи міської ради не об’єднані в єдину локальну інформаційну мережу;
- робота з автоматизації та створення інформаційно-комунікаційної системи (ІКС) не ведеться;
- окремі комп’ютери не відповідають технічним параметрам для впровадження електронного документообігу
б) - недостатній професійний рівень підготовки посадових осіб;
- відсутність навчання працівників з питань сучасних інформаційних технологій та застосування їх на кожному робочому місці;
- недостатній рівень комп’ютерної грамотності серед жителів міста.
Електронний документ - документ, інформація в якомузафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов'язкові реквізити документа. Електронний підпис є обов'язковим реквізитом електронного документа, який використовується для ідентифікації автора та/або підписувача електронного документа іншими суб'єктами електронного документообігу.
Основу внутрішнього порталу Вознесенської міської ради та її виконавчих органів має скласти система єдиного електронного документообігу. Впровадження системи електронного документообігу на 118 робочих місцях планується провести у 2011-2012 роках. Необхідно придбати відповідне обладнання, програмне та ліцензійне забезпечення, 8 нових комп’ютерів та створити єдину локальну мережу для всіх управлінь та відділів міської ради. Передбачається розробка проекту щодо впровадження електронного документообігу для залучення інвестиційних коштів.
Електронний документообіг в управліннях та відділах міської ради буде впроваджений , як засіб спрощення бюрократичної системи та подолання корупції.
Документообіг – це система, яка матеріалізує процеси збори, перетворення , зберігання інформації, а також процеси управління – підготовку та прийнятті рішень, контроль за їх виконанням.
Електронний документообіг передбачає:
- переведення документів в електронний вигляд;
- забезпечення постійного зберігання та захисту електронних документів;
- розроблення форматів типових електронних документів та електронного цифрового підпису;
- підготовка регламенту електронного документообігу»
- організація контролю за виконанням документів та їх проходженням;
- ефективна підготовка проектів документів;
- створення відкритого електронного архіву документів;
- організація електронної приймальні міського голови та автоматизація звернень громадян.
Мета: підвищення ефективності роботи працівників і покращення координації між підрозділами.
Внутрішній портал складається з двох частин: інформаційної загальної сторінки для всіх користувачів та створення особистих сторінок працівників.
Передбачається також:
- створення регламенту роботи внутрішнього порталу
- проведення навчання працівників та атестація їх щодо роботи на комп’ютері;
- створення бази даних адміністративних послуг;
- створення бази даних кадрів органів місцевого самоврядування
- створення телефонного електронного довідника;
- створення єдиної системи обміну інформацією в базі даних, аналітичних звітів
( включаючи комунальні підприємства)
- створення єдиної диспетчерської служби по місту
- створення та впровадження підсистеми «Інтернет-сесія»: он-лайн трансляція пленарних засідань міської ради, електронне он-лайн голосування та інше.
Аналіз ситуації:
- недосконалість діючого веб-сайту міста, який не забезпечує інтерактивний режим функціонування та надання адміністративних послуг в режимі «Єдиного вікна»;
- відсутність надання послуг із застосування електронних засобів;
Запровадження елементів інтерактивності буде відбуватися через можливість ставити запитання і отримувати відповіді електронною поштою, отримувати зразки та форми бланків, заяв, а також через постійне оновлення новин про діяльність органів влади. Веб-сторінки виконавчих органів міської ради стануть інструментами для двостороннього спілкування міської влади та громадян.
Забезпечення реальної інтерактивності – це можливість здійснювати деякі операції в онлайновому режимі (отримання послуг, заповнення відповідних бланків, сплата штрафів, продовження дії деяких ліцензій і патентів, оплата послуг та інш.). Така форма електронного врядування полягає не тільки в інформуванні населення, але й в його адміністративному обслуговуванні та передбачає створення спеціальних веб-сторінок для підтримки цих послуг.
Для цього необхідно створити інтерактивні центри,забезпечити комп’ютерами та вивчити питання їх розміщення в місцях , доступних для населення.
Основу інформаційного забезпечення взаємодії Вознесенської міської ради та членів Територіальної громади міста Вознесенська складуть такі веб-сторінки підрозділів самоврядування в місті:
- Вознесенської міської ради
- міського голови;
- управлінь, відділів та інших виконавчих органів міської ради;
- комунальних підприємств міста;
- громадських рад та громадських організацій.
Найзначнішим стратегічним результатом дії Програми є створення об’єднаних порталів підрозділів виконавчих органів міської ради, через які можна бути отримати послуги насаленню, для чого раніше необхідно було звертатися безпосередньо в органи влади. Через такі портали стає можливою реєстрація підприємств, оформлення фінансових документів, легалізація документів тощо.
Завдяки цьому можливе створення електронної системи публічної адміністрації на основі єдиних стандартів, а також об’єднаного порталу системи органів місцевого самоврядування міста Вознесенська, як єдиної точки доступу до всіх послуг і для громадян, і для бізнесу. Просте ім'я для входу в систему і пароль дозволять користувачу спілкуватися з будь-яким виконавчим органом міської ради.
- Впровадження е-урядування в місті Вознесенську:
Для послідовного та ефективного впровадження е-урядування необхідно розробити та прийняти ряд нормативних документів та здійснити ряд організаційних заходів:
– розробити Програму щодо електронного урядування в органах місцевого самоврядування міста Вознесенська;
- підготовити Проект щодо впровадження технологій електронного документообігу та покращання функціонування системи управління якістю в органах місцевого самоврядування
- внести зміни до Бюджету міста на 2011 рік на фінансування цього проекту та запланувати відповідні кошти на 2012 рік.
- розробити план заходів щодо забезпечення підготовки та перепідготовки спеціалістів для потреб органів місцевого самоврядування в частині супроводу систем електронного врядування та електронної демократії.
6. Фінансово-економічне обгрунтування реалізації завдань Програми
Створення фінансових умов для реалізації завдань Програми полягає у вирішенні питання щодо інвестиційної політики в сфері електронного врядування і передбачає використання таких джерел:
- кошти міського бюджету для фінансування Програми;
- кошти міжнародних донорських організацій та грантодавців;
- інші джерела, не заборонені законодавством.
Бюджетні кошти спрямовуються у першу чергу на придбання відповідного обладнання, оновлення комп’ютерного банку та створення єдиної локальної мережі. Для вирішення питань розробки та впровадження електронного документообігу передбачається залучення інвестиційних коштів та коштів спонсорів на взаємовигідних умовах відповідно до розроблених заходів ( додається)
8. Результати виконання Програми
Впровадження електронного врядування у виконавчих органах Вознесенської міської ради забезпечать:
- підвищення рівня прозорості та відкритості міської влади;
- участь громади у прийнятті та реалізації рішень міської влади
- поліпшення якості послуг з надання інформації виконавчими органами міської ради;
- зменшення інформаційного розриву між міською владою та міською громадою;
- зменшення часу обслуговування клієнтів (громадян і бізнесу);
- зниження адміністративних бар’єрів;
- розширення реєстру адміністративних послуг;
- підвищення ефективності діяльності міської влади;
- поліпшення показника задоволеності замовників ( громадян міста) адміністративними послугами;
- економію часових та матеріальних ресурсів;
Електронне урядування змінить відношення людей до влади, дасть нову якість відносин між громадою і владою.
Додаток
До Програми, затвердженої
рішенням ІХ сесії міської
ради VI скликання
від 10.06.2011 № 4
З А Х О Д И щодо впровадження електронного урядування у виконавчих органах Вознесенської міської ради
№ п/п |
Назва заходу |
Вартість, грн. |
1 |
Проведення інвентаризації та систематизації наявних інформаційних ресурсів міста |
|
Проведення моніторингу електронних інформаційних ресурсів управлінь та відділів міської ради та її виконавчого комітету |
Безкоштовно, власними силами |
|
Створення реєстру електронних інформаційних ресурсів управліннь та відділів Вознесенської міської ради |
Безкоштовно, власними силами |
|
2 |
Створення інтегрованої інформаційно – аналітичної системи органів місцевого самоврядування (внутрішнього порталу) та системи електронного документообігу у всіх управліннях та відділах Вознесенської міської ради |
|
Придбання програмного забезпечення по системі електронного документообігу та автоматизації основних процесів менеджменту якості згідно ISO 9011:2008 – «ABIS- ISO 8.2 ( Документообіг КОРП +ABIS- ISO) |
14 520,00 |
|
Придбання ліцензій на 100 користувачів |
65 700, 00 |
|
Придбання ліцензій на 20 користувачів |
15 200,00 |
|
Придбання ліцензій на сервер (х86-64) |
15 300,00 |
|
Створення та модернізація локальних інформаційно-аналітичних систем у підрозділах органів місцевого самоврядування (управління, відділи) |
5 000,00 |
|
Встановлення програмного комплексу АBIS-ISO 8.2 (Документообіг КОРП+АВІS- ISO), навчання працівників та введення в експлуатацію |
29 300,00 |
|
- |
Розробка Регламенту роботи з системою електронного документообігу |
|
- |
Навчання ініціативної групи з числа працівників виконавчих органів ради щодо роботи з системою електронного документообігу |
|
- |
Запуск системи електронного документообігу в експлуатацію |
|
3 |
Матеріально – технічне та програмне забезпечення виконавчих органів міської ради для встановлення системи електронного документообігу |
|
Закупівля нової комп’ютерної техніки в складі 8 шт. та сервера |
100 000,00 |
|
- |
Комп’ютери з програмним забезпеченням |
54 600,00 |
- |
Сервер з програмним забезпеченням та ліцензіями на 50 користувачів |
45 400,00 |
4 |
Впровадження єдиної системи документообігу органів місцевого самоврядування м. Вознесенська |
|
Розробка комплексу нормативної документації та технічних вимог щодо створення системи електронного документообігу в органах місцевого самоврядування системи електронного документообігу в органах місцевого самоврядування міста Вознесенська |
Безкоштовно, власними силами |
|
|
Всього по р. 1-4 |
245 020,00 |
Реорганізація офіційного сайту міста Вознесенська |
|
|
|
- створення нової версії сайту; |
|
|
- впровадження електронної приймальної міського голови; |
|
|
- створення веб-сторінок управлінь та відділів Вознесенської міської ради; |
|
|
- надання електронних послуг населенню; |
|
|
- організація центрів інформування населення з встановленням комп’ютерного обладнання. |
|
|
Всього по р.5 |
54 080,00 |
Загальна вартість програми на 2011-2015 роки |
300 000,00 |
Секретар Вознесенської міської ради /підпис/ Л.М.Торжинська
Вірно:
Секретар виконавчого комітету Ю.І.Балашов
Дата: 07.07.2014 / Переглядів: 1946 / Комментарії - 0 шт.