Конституційне право громадян на звернення

Громадяни України у своєму повсякденному житті зіштовхуються з необхідністю звертатися по тим чи іншим питанням в установи, організації, державні органи та органи місцевого самоврядування, в зв’язку з чим проявляють суспільно-політичну активність та зацікавленість в державних справах.

Право на звернення є одним з конституційних прав громадян України. Зокрема ст. 40 Конституції України говорить: «Усі вправі направляти індивідуальні чи колективні письмові звертання або особисто звертатися в органи державної влади, органи місцевого самоврядування та посадовим і службовим особам цих органів, що зобов'язані розглянути звертання і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом термін.» Дане право достатньо актуальне  сьогодні саме в нашій країні, тому що здійснення права на звернення допомагає здійсненню і захисту інших прав людини і громадянина.

Саме із реалізацією цієї мети у Вознесенському об’єднаному управлінні Пенсійногофонду України Миколаївської області функціонує громадська приймальня за принципом “єдиного вікна”, в якому надаються послуги та вирішуються усі питання громадян у найкоротші терміни. Протягом I кварталу 2016 року до залу громадської приймальні звернулося 1917 громадян з них: 132 – для подачі документів на призначення пенсії, 241 – для проведення перерахунків (по стажу, заробітній платі, при звільненні з роботи та ін.), 320 – для отримання допомоги на поховання та недоотриманої пенсії померлого пенсіонера, 105 – для реєстрації на веб-порталі Пенсійного фонду України, 578 – для отримання довідок про розмір пенсії та розпоряджень, а 541 відвідувач отримав консультації по питаннях призначення (перерахунку) та виплати пенсій , інших питаннях, які входять до компетенції управління.  Розгляд та задоволення законних вимог заявників проводиться оперативно, кваліфіковано, з дотриманням вимог пенсійного законодавства.

За I квартал 2016 року відповідно норм Закону України „Про звернення громадян”  № 393/96ВР від 02.10.1996 своїми правами скористалися та звернулися до управління 22 громадянина, в тому числі, з письмовим зверненням – 11. У порівнянні із відповідним періодом минулого року загальна кількість звернень збільшилася на 6 одиниць.        

На прямий телефонний зв’язок "гаряча лінія" (4-51-14, 4-21-10- вказані номери оприлюднені у друкованих і електронних засобах масової інформації) звернулося 20 громадян, яким було  надано вичерпні консультації та роз’яснення.

З метою дистанційного обслуговування громадян в управлінні функціонує online-приймальня  із засобами програмного забезпечення „Skype”, де запитувачі можуть отримати відповідь на свої запитання в електронній формі.

Аналіз питань, порушених у зверненнях громадян, що надійшли до управління свідчить, що 91 відсоток стосується питань призначення та перерахунку пенсій, визначення права на пенсію, підвищення її розміру та роз’яснення діючого пенсійного законодавства та 9 відсотків – інші питання.

В управлінні створені належні умови для прийому громадян та розгляду їх звернень, здійснюється систематична та послідовна робота з інформування  громадськості про важливі зміни у процесі становлення пенсійної системи в державі,  роз’яснення пенсійного законодавства. Питання щодо організації роботи зі зверненнями громадян та проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи знаходиться на постійному контролі у керівництва  управління. 

Дата: 13.05.2016 / Переглядів: 867 / Комментарії - 0 шт.

Iм'я -