Категорія -> Освіта -> Новини освіти
На мікрорайоні «Північний» відкрилася логопедична група
У зв’язку з збільшенням кількості дітей, які потребують ранньої логопедичної допомоги, з 01.02.2016р. на базі КДНЗКТ № 14″Дзвіночок», мікрорайон «Північний», відкрилася група компенсуючого типу для дітей п’ятирічного віку з вадами мовлення. Протягом січня завідувачем ПМПК Савенко Н.В. було надано консультації керівництву дошкільного закладу з питань формування групи, а вчителем – логопедом Будім М.Ф. та дитячим лікарем — психіатром Луковою Л.І. – батькам, у яких також було багато питань щодо того, що це за група, як там буде проходити процес навчання дітей і яких саме? Для влаштування в групу необхідно було пройти обстеження МПМПК, яке відбувалось в два етапи – виїзне та стаціонарне. На кожну обстежену дитину було видано Витяг та надано рекомендації щодо розвитку, змісту, форм і методів навчання з урахуванням особливостей навчально – пізнавальної діяльності дитини.
На чисельні прохання батьків ще раз вношу роз’яснення щодо групи компенсуючого типу для дітей з вадами мовлення. В цій групі все налаштоване на розвиток мовлення. ЇЇ головна мета — корекційне навчання та виховання у дітей правильного, чіткого, виразного мовлення з урахуванням лексичної та граматичної будови мовлення. Логопедична група – це колективний вплив на дитину з боку вчителя – логопеда, вихователя, психолога, музичного керівника, інструктора з фізичного розвитку, медичної сестри. В групі проводиться спеціально організоване навчання і виховання за планом, який охоплює всі напрямки корекційної роботи з дошкільниками. До такої групи можуть бути зараховані дошкільнята в тому випадку, коли у них, виражені вади мовлення, тобто якщо діти плутають, замінюють слова, спотворюють, не вимовляють або пропускають звуки. Як показує практика, такій дитині обов’язково потрібна допомога фахівця, бо невтручання у процес формування дитячого мовлення майже завжди стає причиною відставання дитини в розвитку. Мовленнєві недоліки обростають різноманітними психологічними вадами, що приводить до значних труднощів у засвоєнні навчальної програми школи, зумовлює неповноцінний особистий розвиток, зокрема, формується занижена самооцінка, закомплексованість, неврози. Режим дня й сітка занять вчителя — логопеда, вихователів, практичного психолога будується з урахуванням вікових, мовних й індивідуальних особливостей дітей. Нормативна наповнюваність логопедичної групи – 12-15 дітей. Вчитель-логопед працює з дітьми щодня чотири академічні години. І якщо вашій дитині рекомендують відвідувати логопедичну групу, не хвилюйтесь, що ваша дитина „якась не така” . У садочку з вашою дитиною працюватиме логопед, використовуючи спеціальні корекційно – розвивальні програми, що дозволить виправити чи значно зменшити мовленнєвий дефект. Не варто хвилюватись і з приводу того, що дитина буде знаходитись в колективі дітей, які теж щось не вимовляють правильно. В логопедичній групі все так влаштовано для заохочення дітей, що вони починають виправляти не тільки себе, а й один одного. Успіх корекційно-відновлювальної роботи з дітьми логопедичної групи визначається точною, продуманою системою, суть якої полягає в інтеграції логопедії у навчально-виховну діяльність. І саме у співпраці та взаємодії вчителя-логопеда, вихователя, практичного психолога кінцевий результат обов’язковий. Корекційне навчання та виховання у логопедичній групі дасть можливість дітям виправити вади мовлення та краще підготуватися до навчання у школі.
Завідувач МПМПК Н.В.Савенко
Дата: 02.02.2016 / Переглядів: 1031 / Комментарії - 0 шт.