Про підсумки роботи управління Пенсійного фонду України в м. Вознесенську та Вознесенському районі за 2015 рік

         У зв’язку із непростими економічними умовами основними векторами роботи управління в  2015 році стали наповнення пенсійного бюджету та реалізація законодавчих змін, пов’язаних із впорядкуванням виплати пенсій працюючим пенсіонерам, із запровадженням більш суворих вимог для призначення пільгових пенсій та пенсій за вислугу років, а також забезпечення прав застрахованих осіб і контроль за достовірністю відомостей у системі персоніфікованого обліку.

         На протязі 2015 року  управлінням  у законодавчо визначені терміни забезпечено виплату пенсій і грошової допомоги понад 21 тисячі мешканців міста та району.

         Потреба на виплату пенсій за звітний період склала 341108,2 т.грн., що на 3,1%, або на 10583,3т.грн. більше, ніж за  2014 рік.

          Середній розмір трудової пенсії по місту досяг 1438,74 грн., по району 1337,63 грн., що в середньому на  314,18 грн., або на 29,2%, вище прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб.

           Упродовж звітного періоду призначено 721 нову пенсію (у порівнянні з  2014 року число новопризначених пенсій  зменшилося  на 264), здійснено 1256 індивідуальних перерахунків, встановлено 32 пенсії за особливі заслуги перед Україною.

          Із загального числа пенсіонерів міста та району 17% (3479)- працюючі пенсіонери. На обліку в управлінні перебуває  72 учасника бойових дій, 1032 - учасника війни, 97 - інвалідів війни 1,2 та 3 групи, 5440 - дітей війни.

          На особливому контролі знаходиться питання виплати пенсій особам, що прибули на тимчасове мешкання з Донецької і Луганської областей, а також сім’ям загиблих учасників АТО. Управлінням забезпечено невідкладний прийом таких громадян та індивідуальний підхід при вирішенні питання виплати пенсії.

         За 2015 рік до управління по питанню переведення виплати пенсій або її призначення звернулося 40 осіб, які раніше проживали в Донецькій та Луганській областях.

        Протягом звітного періоду управлінням проведено 955 виплат допомоги на поховання на загальну суму 2733,5 т.грн., що на 76,4 т.грн. більше в порівнянні з 2014 роком.

          Виплата пенсій проводиться через 33 відділення поштового зв’язку та 7 банківських установ. По управлінню кількість одержувачів пенсій в банківських установах становить 11583 пенсіонера, це 57,5 % від загальної чисельності пенсіонерів.

        Безкоштовне обслуговування банківськими установами особових рахунків одержувачів пенсій та грошової допомоги дозволило управлінню  у 2015 році зекономити 2058,4т.грн.

        Одним із показників, який характеризує роботу управління, є рівень обслуговування відвідувачів. В управлінні функціонує “єдине вікно” для обслуговування та розгляду звернень, що дає змогу кожному відвідувачу вирішити усі свої питання у найкоротші терміни. Так, у 2015 році до залу з обслуговування громадян за принципом «єдиного вікна» звернулось 10264 громадян ( у 2014 році - 1807 осіб), з них: 721 – для подачі документів для призначення пенсії, 1224 – проведення перерахунків (по стажу, заробітній платі, при звільненні з роботи та ін.), 1262 – отримання допомоги на поховання та недоотриманої пенсії померлого пенсіонера, 123 – подання заяв для перерахування пенсії на банківські рахунки, 425 – реєстрації на веб-порталі Пенсійного фонду України, 1820 – отримання довідок про розмір пенсії та розпоряджень, 1254 – подання анкети для виготовлення пенсійного посвідчення, а 3435 відвідувачів отримали консультації по питаннях призначення (перерахунку) та виплати пенсій та інших питаннях, які входять до компетенції управління. Всього за період роботи «єдиного вікна» зареєстровано 12071 звернення громадян.   Розгляд та задоволення законних вимог заявників проводиться оперативно, кваліфіковано, з дотриманням вимог пенсійного законодавства.

         На початку року стартував запланований урядом багатоступеневий процес уніфікації чинного пенсійного законодавства. Введено оподаткування всіх видів пенсій, розміри яких перевищують три мінімальні заробітні плати, що в грошовому виразі складає 3654 грн. Це нововведення стосується близько 175  пенсіонерів, у яких пенсія більше зазначеного показника.

           З 1 січня поточного року  управлінням  реалізовано зміни до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», що стосуються збільшення пенсій в разі втрати годувальника. За результатами підвищення мінімального розміру даного виду пенсії з 949 грн. до 1898 грн. та аналізу пенсійних справ на предмет виявлення осіб, які матимуть право на отримання пенсії в разі втрати годувальника, станом на 01.01.2016 було призначено пенсії в разі втрати годувальника 6 особам.

          На виконання Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення”, який набув чинності з 01.04.2015, управлінням у короткі терміни здійснено заходи щодо практичного застосування нового законодавства, зокрема, виявлення всіх працюючих пенсіонерів, актуалізацію наявної бази даних. Відтак відповідно до виду та розміру пенсії, а також посади чи роботи пенсіонера переглянуті розміри пенсій 3095 працюючим пенсіонерам. Тимчасові обмежувальні норми застосовані до 614 осіб, що складає 18% від загальної кількості працюючих, оскільки розмір пенсії більшості пенсіонерів не перевищує 150% прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб, а решта належить до пільгових категорій.

          У рамках наповнення пенсійного бюджету до  управління за 2015 рік надійшло 1373,79т.грн. власних коштів, що на 1299,11 т.грн. менше, ніж за відповідний період 2014 року. Планові завдання по  власних надходженнях, які адмініструє Пенсійний фонд,  виконано на 54,9 %.

          За рахунок розщеплення єдиного соціального внеску, адмініструванням якого займається фіскальна служба, бюджет Фонду отримав 141923,21 т.грн., що на 10540,51 т.грн. більше, в порівнянні з аналогічним минулорічним періодом.

      Середньооблікова чисельність працюючих  по місту та району зменшилась на 994 особи в порівнянні з 2014 роком  і складає 11621 чоловік.

          Унаслідок скорочення обсягів виробництва і кількості робочих місць Вознесенщина лише на 42% забезпечує пенсійні виплати за рахунок коштів, які збираються з роботодавців міста та району. Решта – це дотації з державного бюджету. У зв’язку з  чим, є необхідність  у виправленні  ситуації щодо зменшення дефіциту бюджету Фонду.

         Для забезпечення своєчасної виплати  пенсій та допомог управління продовжує здійснювати контроль за надходженням власних доходів та інших коштів до бюджету Фонду, адміністрування яких покладено на управління.

         Заборгованість по сплаті пенсійних внесків станом на 1 січня 2016 року зменшилася в порівнянні з початком року на 441,06 т. грн.. і склала на звітну дату 674,44 т. грн.., у тому числі недоїмка по внесках – 607,4 т. грн.., по пені – 40,3 т. грн., по штрафних санкціях – 26,8 т. грн.

           Вся сума боргу охоплена заходами примусового стягнення в повному обсязі, зокрема на виконанні в органах державної виконавчої служби  на користь Пенсійного фонду знаходяться виконавчі листи суду на суму 1117,8 т. грн. Залишок виконавчих документів зі стягнення єдиного соціального внеску на користь управління станом на 01.01.2016року становить 1394,5 т. грн. Борг економічно активних платників 100% опрацьовано в судовому порядку.

        За звітний період, відповідно до ст. 12 Закону України «Про виконавче провадження», спеціалістами управління як стороною виконавчого провадження спільно з державними виконавцями проведено 80 рейдів та вивчено майновий стан боржників. У результаті спільних дій управління  та ВДВС Вознесенського  МРУЮ надійшло коштів на суму 280,9 т. грн., самостійно сплачено боржниками 42,7 т. грн. Із початку року працівниками управління проведено ознайомлення з 142 виконавчими провадженнями.

         Протягом 2015 року здійснено 186 перевірок платників, виявлено 156 порушень законодавства. Питома вага перевірок, по яких виявлено порушення, в загальній кількості перевірок становить 83,9%. Проведено 457 зустрічних перевірок достовірності документів про стаж та заробітну плату поданих для призначення (перерахунку) пенсій. По 239 перевіркам виявлені розбіжності. Перевірено 10 банківських установ, 35 вузлів зв’язку щодо своєчасності та повноти зарахування коштів управління на поточні рахунки пенсіонерів, 28 установ у яких особи перебувають на повному державному утримані.   

       Забезпечено розвиток електронного документообігу з громадянами, юридичними особами та фізичними особами — підприємцями, зокрема, засобами веб — порталу інформаційних послуг Пенсійного фонду України. В управлінні зареєстровано 521 користувач  веб — порталу.

        Управлінням активно проводяться інформаційні заходи по роз’ясненню напрямків соціальної державної політики щодо реформування системи пенсійного забезпечення через засоби масової інформації міста та району, друковану продукцію, при проведенні зустрічей з населенням та консультативної роботи.

        З метою створення належної підтримки та сприяння розвитку пенсійної системи  розгорнуто широку інформаційно – роз’яснювальна роботу у колективах підприємств, з профспілками, серед працівників підприємницьких структур. З початку року управлінням  було проведено 215 зустрічей із трудовими колективами, на яких були присутні 3898 працюючих громадян.

        Продовжується роз’яснювальна робота серед роботодавців, керівників підприємств, установ та організацій, громадян-підприємців, спрямована на підвищення платіжної дисципліни, відповідальності за сплату страхових внесків до Пенсійного фонду. Для даних груп населення успішно практикується проведення інформативних та навчальних семінарів, лекцій, яких протягом 2015 року було проведено 59, на яких були присутні 916 осіб.

         З метою роз’яснення пенсійного законодавства в управлінні звертається особлива увага на проведення зустрічей із населенням різних  вікових груп за місцем проживання громадян, активно запроваджуються форми індивідуальної роботи із населенням, зустрічі з організаціями ветеранів, іншими громадськими організаціями. Протягом звітного періоду проведено 654 зустрічі з населенням за місцем проживання, якими охоплено 6812 осіб, індивідуальною роботою охоплено 36 осіб, в т.ч. прийнято на особистих, виїзних прийомах та у громадських приймальнях.

         Продовжується практика забезпечення прямого зв’язку з громадянами, надання консультацій по телефону, відповідей на звернення громадян, систематичного проведення телефонних «гарячих ліній». В управлінні функціонує 2 «гарячих» телефонних ліній з питань пенсійного страхування громадян та пенсійного забезпечення, номери яких оприлюднені у друкованих і електронних засобах масової інформації. Протягом  звітного періоду на «гарячі лінії» звернулося 93 громадянина.

           Також функціонує online-приймальня громадян із засобами програмного забезпечення «Skype», де запитувачі можуть отримати відповідь на свої питання в електронній формі.

         За 2015 рік управлінням проведено 6 засідань за «круглим столом» із соціальними партнерами – громадськими організаціями інвалідів, ветеранів війни і праці, чорнобильців, «дітей війни», профспілками, роботодавцями – керівниками підприємств, організацій, установ. З питань роз'яснення діючого пенсійного законодавства та основних положень і  цілей пенсійної реформи,  діяльності управління опубліковано 47 статей  в місцевій пресі. 

         Крім того, спеціалістами управління проводилася роз’яснювальна робота щодо запровадження накопичувальної системи загальнодержавного пенсійного страхування та єдиних принципів нарахування пенсій серед учнів професійно – технічних, загальноосвітніх  навчальних закладів.  З даної тематики проведено 12 зустрічей, загальна кількість присутніх на зустрічах – 222 учня.

          В звітному періоді до управління надійшло 25 письмових звернень громадян, що на 24,2 % менше проти відповідного періоду минулого року. На всі звернення надано обґрунтовані, вичерпні відповіді.

            Виконання плану надходжень до бюджету Фонду, поліпшення якості пенсійних послуг, вдосконалення роботи громадської приймальні за принципом «єдиного вікна» та розвиток дистанційних форм обслуговування громадян – основні пріоритетні завдання і в подальшій роботі управління.

                                                                                                                                                                                              Перший заступник

начальника управління 

Бублик Н.П.

Дата: 02.02.2016 / Переглядів: 861 / Комментарії - 0 шт.

Iм'я -