Як покращити якість адміністративних послуг?

Діяльність будь-якого ЦНАП покликана покращити якість надання адміністративних послуг населенню, скоротити час та затрати, які витрачає окремий громадянин для вирішення свого питання, тобто ЦНАП має максимально виконувати функції «універсаму послуг» - місця де за один візит можна отримати всі адміністративні послуги в певній сфері, будь-то землекористування чи архітектура, здійснення підприємницької діяльності чи отримання соціальної допомоги. «Чи виконує свої функції та призначення ЦНАП у м. Вознесенськ?» - відповіді на це та багато інших запитань був покликаний дати громадський моніторинг проведений «Фондом громади Вознесенська». Моніторинг включав в себе проведення оцінки якості роботи ЦНАП в цілому та в сфері архітектури, містобудування та землекористування зокрема. Для проведення моніторингу використовувались наступні інструменти: спостереження, аналіз документів, експеримент, фокус-група з працівниками ЦНАП та глибині інтерв'ю за участю посадових осіб.

Результати громадського моніторингу були презентовані представникам ОМС та державної виконавчої влади, суб’єктам підприємницької діяльності та громадським діячам підчас проведення громадського обговорення 30 квітня 2014 р. участь в якому взяли 23 особи.

ЦНАП у Вознесенську був створений 17 серпня 2012 р. і в ньому надають послуги 6 суб'єктів надання адміністративних послуг, працюють 11 працівників - з них 3 штатні. В центрі надаються 79 адміністративних послуг: в сфері містобудування та архітектури – 13 послуг, в сфері землекористування – 18 послуг. За 2013 р. послугами Центру скористувалось 6482 користувача. Витрати на створення Центру склали – 256,8 тис. грн., річні витрати на утримання – 130,5 тис. грн.

Під час моніторингу було виявлено такі основні недоліки, як: невідповідність графіку роботи центру діючому законодавству, не зручна для споживача організація робочого простору, відсутність супутніх послуг, важкість користування інформаційними картами, відсутність необхідної інформації про роботу Центру та можливості отримання послуг в мережі Інтернет, відсутність об’єктивної статистичної звітності про роботу Центру, відсутність зразків заповнення документів тощо.

Недоліки організації діяльності ЦНАП помітні також в незручностях і для самих працівників Центру, наприклад, не має вільного доступу до бази даних, архівних та робочих документів, відсутній електронний документообіг, не ведеться якісна взаємодія між різними службами та відбувається дублювання функцій.

Отже, наскільки ЦНАП в м. Вознесенськ відповідає концепції «універсаму послуг» в сфері землекористування, містобудування та архітектури? Виявляється, відповідає зовсім не повністю. Наприклад, для того щоб безоплатно приватизувати землю, необхідно обійти 4 організації, що надають адміністративні послуги з цього приводу - відділ містобудування та архітектури Вознесенської міської ради, Управління комунальної власності Вознесенської міської ради (земельний відділ), Управління державного земельного агентства у Вознесенському районі Миколаївської області та державна реєстраційна служба управління юстиції. 2 з чотирьох служб ведуть прийом громадян та надають послуги в Центрі, а 2 поза його межами. Щоб приватизувати земельну ділянку громадянину необхідно отримати 7 адміністративних послуг (4 в ЦНАП та 3 поза його межами), 5 разів подати ксерокопію свого паспорта та ідентифікаційного коду, витратити на всю процедуру в кращому випадку 9 місяців та сплатити близько 4000 – 6000 грн.

За результатами проведення громадського обговорення було прийнято рішення підготувати проект рекомендацій щодо покращення якості роботи ЦНАП в м. Вознесенську та винести їх на розгляд Вознесенської міської ради в порядку місцевої ініціативи.

* * *

Метою проекту «Громадський моніторинг діяльності центру надання адміністративних послуг в м. Вознесенську», що здійснюється МБО «Фонд громади Вознесенська» за підтримки Програми «Громадянське суспільство та належне врядування» Міжнародного фонду «Відродження» є покращення якості надання адміністративних послуг в сфері землекористування та архітектури шляхом впровадження рекомендацій від громадськості, підготовлених за результатами моніторингу діяльності ЦНАП в м. Вознесенську.

 

Дата: 07.05.2014 / Переглядів: 1051 / Комментарії - 0 шт.

Iм'я -