Бюджет Пенсійного фонду наповнено на 73%
Про підсумки роботи управління Пенсійного фонду України в м. Вознесенську та Вознесенському районі за 1 півріччя 2015 року
У зв’язку із непростими економічними умовами основними векторами роботи управління в І півріччі 2015 року стали наповнення пенсійного бюджету та реалізація законодавчих змін, пов’язаних із впорядкуванням виплати пенсій працюючим пенсіонерам, із запровадженням більш суворих вимог для призначення пільгових пенсій та пенсій за вислугу років, а також деяких інших законодавчих новацій.
Упродовж січня - червня поточного року управлінням у законодавчо визначені терміни забезпечено виплату пенсій і грошової допомоги понад 22 тисячам мешканців міста та району.
Потреба на виплату пенсій за звітний період склала 168290,0 т.грн., що на 3,2%, або на 5444,5 т.грн. більше, ніж за І півріччя 2014 року.
Середній розмір трудової пенсії в місті досяг 1341,97 грн., в районі 1235,91 грн., що в середньому на 339,94 грн., або на 35,8%, вище прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб.
Упродовж звітного періоду призначено 388 нових пенсій, здійснено 719 індивідуальних перерахунків, встановлено 18 пенсій за особливі заслуги перед Україною.
Із загального числа пенсіонерів міста та району 15% (3268) - працюючі пенсіонери. На обліку в управлінні перебуває 73 учасника бойових дій,1118 - учасників війни, 93 - інваліда війни 1,2 та 3 групи, 5638 - дітей війни.
На особливому контролі знаходиться питання виплати пенсій особам, що прибули на тимчасове мешкання з Автономної Республіки Крим і м. Севастополя, Донецької і Луганської областей, а також сім’ям загиблих учасників АТО. Управлінням забезпечено невідкладний прийом таких громадян та індивідуальний підхід при вирішенні питання виплати пенсії.
Станом на 1 липня 2015 року до управління по питанню переведення виплати пенсій або її призначення звернулося 265 осіб, які раніше проживали в Донецькій та Луганській областях.
Протягом звітного періоду управлінням проведено 492 виплати допомоги на поховання на загальну суму 1423,3т.грн., що на 1,3 т.грн. менше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Виплата пенсій проводиться через 33 відділення поштового зв’язку та 7 банківських установ. По управлінню кількість одержувачів пенсій в банківських установах становить 11562 пенсіонера, це 57,1% від загальної чисельності пенсіонерів.
Безкоштовне обслуговування банківськими установами особових рахунків одержувачів пенсій та грошової допомоги дозволило управлінню зекономити 1020,72 т.грн.
Одним із показників, який характеризує роботу управління, є рівень обслуговування відвідувачів. В управлінні функціонує “єдине вікно” для обслуговування та розгляду звернень, що дає змогу кожному відвідувачу вирішити усі свої питання у найкоротші терміни. На прийом з різних питань звернулося 5909 громадян. Розгляд та задоволення законних вимог заявників проводиться оперативно, кваліфіковано, з дотриманням вимог пенсійного законодавства.
На початку року стартував запланований урядом багатоступеневий процес уніфікації чинного пенсійного законодавства. Введено оподаткування всіх видів пенсій, розміри яких перевищують три мінімальні заробітні плати, що в грошовому виразі складає 3654 грн. Це нововведення стосується близько 163 пенсіонерів, у яких пенсія більше зазначеного показника.
З 1 січня поточного року управлінням реалізовано зміни до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», що стосуються збільшення пенсій в разі втрати годувальника. За результатами підвищення мінімального розміру даного виду пенсії з 949 грн. до 1898 грн. та аналізу пенсійних справ на предмет виявлення осіб, які матимуть право на отримання пенсії в разі втрати годувальника, станом на 01.07.2015 було призначено пенсії в разі втрати годувальника 41 особі.
На виконання Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення”, який набув чинності з 01.04.2015, управлінням у короткі терміни здійснено заходи щодо практичного застосування нового законодавства, зокрема, виявлення всіх працюючих пенсіонерів, актуалізацію наявної бази даних. Відтак відповідно до виду та розміру пенсії, а також посади чи роботи пенсіонера переглянуті розміри пенсій 42 працюючих пенсіонерів.
Тимчасові обмежувальні норми застосовані до 639 осіб, що складає 19,6% від загальної кількості працюючих, оскільки розмір пенсії більшості пенсіонерів не перевищує 150% прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб, а решта належить до пільгових категорій.
У рамках наповнення пенсійного бюджету до управління за звітний період надійшло 906,95т.грн. власних коштів, що на 397,05 т.грн. менше, ніж за відповідний період 2014 року. Планові завдання по власних надходженнях, які адмініструє Пенсійний фонд, виконано на 73,5%.
За рахунок розщеплення єдиного соціального внеску, адмініструванням якого займається фіскальна служба, бюджет Фонду отримав 67886,85 т.грн., що на 4906,45 т.грн. більше, в порівнянні з аналогічним минулорічним періодом.
Середньооблікова чисельність працюючих по місту та району зменшилась на 385 осіб в порівнянні з початком року і складає 10680 чоловік.
Унаслідок скорочення обсягів виробництва і кількості робочих місць Вознесенщина лише на 41% забезпечує пенсійні виплати за рахунок коштів, які збираються з роботодавців міста та району. Решта – це дотації з державного бюджету. У зв’язку з чим, є необхідність у виправленні ситуації щодо зменшення дефіциту бюджету Фонду.
Для забезпечення своєчасної виплати пенсій та допомог управління продовжує здійснювати контроль за надходженням власних доходів та інших коштів до бюджету Фонду, адміністрування яких покладено на управління.
Станом на 1 липня поточного року спостерігається негативна динаміка з відшкодування роботодавцями витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за роботу в шкідливих умовах. Загальна сума боргу складає 743,7 т.грн., з яких 98,6т.грн. (13%) - за економічно активними підприємствами, а решта — за банкрутами. Щодо діючого боргу, то тут питання вирішується винятково за допомогою діалогу, в тому числі і в судах. Значно гірша ситуація з підприємствами — банкрутами, що роками перебувають у стадії ліквідації. Наразі, на обліку в управлінні перебувають 4 таких підприємства, яким належить 645,1т.грн., або 87% боргу.
Станом на 01.07.2015 року заборгованість зі сплати страхових внесків становить 687,75т.грн., з них 6,2% - за платниками, які перебувають у різних стадіях судових процедур банкрутства, 87,4% - за платниками, у яких відсутні активи для погашення боргу, та 6,4% - за економічно активними платниками. Вся сума боргу охоплена заходами примусового стягнення в повному обсязі, зокрема на виконанні в органах державної виконавчої служби на користь Пенсійного фонду знаходяться виконавчі листи суду на суму 1453,8т.грн. Залишок виконавчих документів зі стягнення єдиного соціального внеску на користь управління станом на 01.07.2015року становить 1780т.грн. Борг економічно активних платників 100% опрацьовано в судовому порядку.
Протягом першого півріччя 2015 року здійснено 83 перевірки платників, виявлено 74 порушення законодавства. Питома вага перевірок, по яких виявлено порушення, в загальній кількості перевірок становить 89,2%. Проведено 303 зустрічні перевірки достовірності документів про стаж та заробітну плату поданих для призначення (перерахунку) пенсій. По 162 перевіркам виявлені розбіжності. Перевірено 7 банківських установ, щодо своєчасності та повноти зарахування коштів управління на поточні рахунки пенсіонерів.
Забезпечено розвиток електронного документообігу з громадянами, юридичними особами та фізичними особами — підприємцями, зокрема, засобами веб — порталу інформаційних послуг Пенсійного фонду України. В управлінні зареєстровано 386 користувачів веб — порталу.
Управлінням проводились комплексні заходи по інформуванню населення щодо системи пенсійного страхування, роз’яснення нормативно — правових актів, тощо. Так, було проведено 90 зустрічей в трудових колективах, на яких були присутні 2306 працюючих громадян, 11 виїзних прийоми. На сторінках друкованих видань опубліковано 10 матеріалів. Протягом 2015 року на "гарячі" телефонні лінії управління з різних питань звернулося 29 осіб. Забезпечено постійне інформаційне наповнення веб-сайту міськвиконкому, райдержадміністрації інформаційними та роз’яснювальними матеріалами.
В звітному періоді до управління надійшло 5 письмових звернень громадян, що на 64 % менше проти відповідного періоду минулого року. На всі звернення надано обґрунтовані, вичерпні відповіді.
Виконання плану надходжень до бюджету Фонду, поліпшення якості пенсійних послуг, вдосконалення роботи громадської приймальні за принципом «єдиного вікна» та розвиток дистанційних форм обслуговування громадян – основні пріоритетні завдання і в подальшій роботі управління.
Перший заступник начальника управління Бублик Н.П.
Дата: 23.07.2015 / Переглядів: 712 / Комментарії - 0 шт.