Законопроекти щодо спрощення процедур надання адміністративних послуг

Ініціатива Міністерства Юстиції України - Децентралізацію повноважень

З метою продовження реформування органів юстиції Міністерством юстиції України було розроблені законопроекти «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедур надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедур надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних  осіб - підприємців», які покликані передати реєстраційні функції на місця, які забезпечать реальну децентралізацію і передачу повноважень місцевим органам влади.

Запропоновані в цих документах новели забезпечать децентралізацію повноважень та запровадять вільний вибір суб'єкта реєстрації.

Право проводити такі дії буде надано: - органам місцевого самоврядування та держадміністраціям; - нотаріусам (незалежно від посвідчення нотаріальної дії); - акредитованим Мін’юстом банківським установам; - держвиконавцям (накладення та припинення обтяжень речових прав на нерухоме майно).

Законопроекти покращать якість надання адміністративних послуг шляхом: - створення конкурентного середовища між суб'єктами, які наділені повноваженнями з проведення державної реєстрації; - запровадження принципу екстериторіальності в межах області для державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та в межах України для державної реєстрації бізнесу та громадських формувань; - запровадження можливості подання електронних документів для державної реєстрації; - заповнення заяви безпосередньо державним реєстратором.

Буде забезпечено удосконалення сервісів, які надаються громадянам: - уводяться механізми, які скоротять кількість відмов у держреєстрації майна та обтяжень; - уніфікуються процедури реєстрації юросіб, громадських формувань та фізичних осіб-підприємців; - скорочено перелік документів для реєстрації бізнесу; - буде розкрито інформацію про права на нерухоме майно як за об'єктом, так за суб'єктом; - створюються нові можливості надання інформації про нерухоме майно для органів державної влади та інших юросіб залежно від потреб (офіційна статистична інформація, вибірка за певними об'єктами нерухомого майна тощо); - скасовується щорічне підтвердження та щорічна подача фінансової звітності; - забезпечено перехід на електронну форму документів; - створення єдиного реєстру на базі Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, Єдиного ліцензійного реєстру, Реєстру документів дозвільного характеру, Єдиного реєстру громадських формувань, Реєстру громадських об’єднань та Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство.

Буде створено надійну систему державного контролю у сфері державної реєстрації: - нормативно-методичне регулювання порядку державної реєстрації Мін'юстом; - дворівневе адміністративне оскарження рішень державних реєстраторів; - дієві механізми реагування у разі виявлення порушень.

Плата за державну реєстрацію у сфері державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань та фізичних осіб – підприємців: - у разі подання документів у електронній формі адміністративний збір та плата за надання відомостей зменшуються на 25 відсотків.

Для прикладу, вартість повного витягу з реєстру підприємців становить 45,68 грн безпосередньо за послугу та 3 гривні – комісія Ощадбанку. Загальна вартість – 48,68 грн, тобто 75% від вартості паперового аналогу. Повний витяг з реєстру нерухомості коштує 21 грн.

Скорочена інформація про компанію, а також послуга з реєстрації бізнесу надаються безкоштовно. Так само безкоштовно громадяни можуть отримати додаткові копії уже сформованих документів.

Законопроекти забезпечать належне фінансове забезпечення діяльності у сфері державної реєстрації завдяки процедурі розподілу адміністративного збору: - адміністративний збір за державну реєстрацію державними реєстраторами виконавчих комітетів міських рад міст обласного значення, зараховується в повному обсязі до місцевих бюджетів за місцем надання послуг, а у разі проведення державної реєстрації державними реєстраторами держадміністрацій, зараховується в повному обсязі до Державного бюджету України за місцем надання послуг; - у разі проведення державної реєстрації банком або приватним нотаріусом на фінансове забезпечення цієї діяльності спрямується 60% адміністративного збору, який залишатиметься у відповідного суб'єкта; - фінансове забезпечення інших реєстраторів здійснюється за рахунок коштів Державного та місцевих бюджетів відповідно до законодавства. Громадяни зможуть відчути ефект від запропонованих законами змін вже через кілька місяців після їх прийняття Верховною Радою. 26.05.2015 вступив в дію Закон № 475-VIII від 21 травня 2015 року «Про внесення змін до деяких законів України щодо відомостей про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи». Закон передбачає продовження на чотири місяці строків подання відомостей про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичними особами, що забезпечить можливість виконання вимог Закону всіма зареєстрованими юридичними особами.

Закон також передбачає звільнення від обов’язку подання відомостей про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) релігійних організацій, державних та комунальних підприємств, юридичних осіб, учасниками яких є виключно фізичні особи, якщо кінцеві бенефіціарні власники (контролери) таких юридичних осіб збігаються з їх учасниками (членами).

Дата: 20.07.2015 / Переглядів: 1011 / Комментарії - 0 шт.

Iм'я -