Категорія -> Освіта -> Новини освіти

«Життя без сміття» гімназистів: історія успіху

  На протязі навчального року в рамках проекту «Еко молодь» Шкільні ініціативи з роздільного збору сміття» серед усіх шкіл міста Вознесенська проходив конкурс «Життя без сміття», який підтримано Посольством Фінляндії в Україні. Школи змагались за найбільшу кількість зібраних ресурсів (макулатура, пластик) для того, щоб отримати головний приз Інтернет бібліотеку.
    В результаті конкурсу «Життя без сміття» в запеклій боротьбі було визначено двох головних переможців, одним з них стала Вознесенська гімназія. Про те як їм вдалося перемогти та які головні секрети успіху, розповіла директор гімназії Нечипорук Інна Миколаївна.

    Інно Миколаївно, якими були Ваші перші думки, коли Ви почули про конкурс «Життя без сміття»?
    Звичайно, ми радо відгукнулися на можливість взяти участь у такому конкурсі. Оскільки для нашого закладу активність – це певна життєва позиція, яка починається з середини кожної людини, кожної родини. Тому коли на протязі навчального року серед усіх шкіл міста Вознесенська проходив конкурс «Життя без сміття», ми побачили в цьому чудову нагоду зробити наше місто чистішим, кращим, а також позмагатися за головний приз - Інтернет бібліотеку.



    Ви стали переможцем конкурсу «Життя без сміття»», які головні секрети успіху Вашої школи?
    Нашим головним секретом стало велике бажання використати свій шанс – покращити умови навчання дітей.
    Окрім бажання, наш заклад мав також і значний досвід у написанні успішних проектів та їх втілення в життя. Так, ще в 2002 році було виграно проект по розширенню сфери освітньої діяльності через активну співпрацю з Корпусом Миру США з питань впровадження перспективних технологій у викладанні англійської мови; з 2004 року здійснюється випуск шкільної газети «Гімназійна родина»; проводиться тренінгова діяльність «Центру здоров'я» за програмою «Рівний - рівному»; організація роботи «Школи наукового товариства» - співпраця з ВНЗ в рамках профорієнтаційної роботи.
    Серед екологічних проектів нашою гордістю стали «Добро починається з тебе» та «Кожна краплина має значення», реалізація яких дозволила створити чудову зону відпочинку біля річки Мертвовод зусиллями самих дітей та їх батьків, вчителів.
    І останній, але дуже важливий фактор – готовність співпрацювати всім колективом гімназії, до якого ми відносимо наших учнів, їх батьків та наших педагогів.

    Яку мотивацію, головну ціль було поставлено перед учнями?
    Основною мотивацією для наших учнів стала наша давня мрія – отримати для школи Інтернет бібліотеку. Тому першим кроком стало зібрання врядування школи та запрошення батьківської громади для обговорення нашої цілі – зібрати якомога більше використаних ресурсів (макулатуру, пластик), які підуть на переробку, а отже зробити наше місто чистішим, привабливішим. Це стало нашою стратегією. А вже тактичні цілі були в кожного на виду – в школі було вивішено таблицю, де кожен клас показував свою кількість зібраних ресурсів. Всі успіхи і проблеми по збору обговорювались кожного понеділка під час шкільної лінійки. Тому вся наша школа «жила» і «хворіла» цим конкурсом, кожен клас намагався стати кращим – така виховна мотивація принесла свої результати.

    Найбільша кількість ресурсів, яку приніс один учень (клас) і чи Ви його відзначили?
    Ми з гордістю хочемо відзначити прізвища дітей, які були найактивнішими у конкурсі "Життя без сміття": Бідний Сергій - 10-М, Брус Владислав - 9-Г, Ярема Владислав, Ісупов Олексій, Царан Михайло, Лепетенко Максим - 7-А, Сеферян Дар'я, Абрамович Михайло - 6-А, Черепанов Вадим - 8-М, Костенко Дар'я - 8-Г клас.
    На святковій лінійці першого вересня обов’язково всіх дітей та їх родини буде відзначено у святковій атмосфері.



    Що було найскладнішим в ході проведення конкурсу і які труднощі виникали?
    Основними труднощами стали – велика завантаженість дітей навчанням, недостатність часу. Але, з власного досвіду мені відомо, яким важливим є подання ідеї, постановка цілі. Дорослі, педагоги показують приклад для дітей, тому розуміння батьків та підтримка вчителів значно допомагали та підтримували під час конкурсу.

    Як віднеслися до екологічних ініціатив дітей їх батьки?
    Як директор гімназії, я хочу щиро подякувати всім нашим батькам за розуміння і підтримку. Адже без їх підтримки навряд чи ми змогли б вибороти перемогу. Оскільки у доброму пориві – зробити наше місто чистішим, кожна гімназійна родина робила свій вклад. Ці вторинні ресурси збиралися як вдома, так і в школі, а також і за місцем роботи батьків. Тож ці гарні екологічні ініціативи зачепили як дітей, так і їх батьків. Тому, спасибі організаторам конкурсу за таку можливість, оскільки дані заходи внесли свій виховний аспект в кожну сім’ю, бо добра справа завжди об’єднує батьків та дітей.

    Беручи до уваги сьогоднішнє життя молоді, можна з впевненістю сказати – майбутнє за інформаційними технологіями. Тому було створено групу в соціальній мережі «Вконтакте», де активно обговорюється еко-тематика. Чи вважаєте такі методи заохочення дітей дієвими? Можливо, краще менше слів, більше діла…
    Вважаю такі віртуальні методи заохочення та обговорення потрібними. Велика чисельність учасників в цій інтернет-групі – це чудовий показник небайдужості нашої молоді. Такі обговорення не можна вважати пустослів’ям, оскільки ця група для тих, хто хоче, і готовий боротися за те, щоб у нашому місті було чисто. Для учнів гімназії еко-заходи – це традиційний спосіб життя. Без жодних вказівок «згори», власними силами учні та їх батьки організовують «суботники» в сквері Шевченко та біля річки Мертвовод.

    Під час конкурсу було проведено «суботник», як адміністрація школи спонукала учнів підтримати дану ідею? Чи потрібно проводити такі акції систематично?
   Наші учні такі акції підтримують із задоволенням, оскільки для нашого шкільного життя вони є систематичними. Більш того, такі «суботники» не просто проводяться, - вони обговорюються, заохочуються. Постійно учнівським врядуванням готуються статті в шкільну та міську газети, вивішуються фото колажі про наш «трудовий десант».



    Як ви знаєте, конкурс «Життя без сміття» буде проходити щорічно, чи плануєте ви надалі приймати в ньому участь? Якщо так, то які методи будете використовувати для підвищення кількості зібраних ресурсів в рамках конкурсу?
    Звичайно плануємо знову приймати участь. Якщо є такий шанс, його необхідно використовувати, потрібно бути активним та організованим. Якщо кожен буде чекати «манни небесної», то ніколи нічого не вийде. Кожен повинен прибрати біля свого будинку, посадити квіти, не бруднити на вулицях, навчитися сортувати сміття. Сьогодні ми визначаємо наше майбутнє – жити в бруді чи намагатися зробити нашу планету чистішою.

    Які б Ви дали поради для учасників конкурсу на майбутнє?
    По-перше, позитивно ставитись до конкурсів, не боятися приймати в них участь. По-друге, якщо вже приймаєш участь у заході – йти тільки вперед, не зупинятися, бути активним, бо це наше життя. По-третє, пам’ятати, що активна участь допомагає організовуватись, сприяє розвитку дитини. І остання порада – намагаймося кожен зробити своє життя кращим – поспілкуватись з родиною, посіяти квіти, прибрати сміття, бо добро починається з тебе…

    Дякуємо, за цікаве інтерв’ю. Бажаємо всій Вашій шкільній родині залишатися такою ж активною та цілеспрямованою, а також перемагати у нових конкурсах та проектах.

Дата: 19.06.2013 / Переглядів: 1723 / Комментарії - 0 шт.

Iм'я -