Як отримати субсидію? Роз'яснення спеціаліста

Житлова субсидіяє безповоротною адресною допомогою держави малозабезпеченим сім’ям на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого палива.

Субсидія призначаєтьсяза наявності різниці мiж розміром плати за житлово-комунальної послуги, скраплений газ та паливо (у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами) i обсягом визначеного Кабінетом Мiнiстрiв України обов’язкового відсотка платежу.

Необхідною умовою є працевлаштування або навчання усіх зареєстрованих у житлі осіб працездатного віку протягом 3 місяців, що передують місяцю звернення за призначенням субсидії.

Призначається субсидія одному з членів домогосподарства, на якого відкрито особовий рахунок за місцем реєстрації. Кількість осіб для розрахунку розміру субсидії визначається на початок місяця, в якому надійшло звернення за призначенням субсидії.

Право на отримання субсидії мають громадяни, які проживають у державному та громадському житловому фонді, в тому числі у гуртожитках, приватизованих квартирах та кооперативах, у приватних будинках.

Обов’язковий відсоток платежу:

Обов’язковий відсоток платежу визначається, виходячи із середньомісячного сукупного доходу домогосподарства в розрахунку на одну особу і розраховується індивідуально для кожного домогосподарства.

Для призначення субсидії необхідно надати: Довідки про доходи кожного зареєстрованого у приміщенні за 6 останніх місяців(за попередній календарний рік).

В управлінні громадянин, особа якого посвідчується паспортом, заповнює заяву та подає декларацію про доходи і майновий стан зареєстрованих у житловому приміщенні.

Рішення про призначення (не призначення субсидій приймається протягом десяти днів після подання заяви та всіх необхідних документів.

Отримувачі житлових субсидій несуть відповідальність за надані відомості про доходи, майно, що впливають на встановлення права на призначення субсидії та на визначення її розміру.

Виплата субсидії припиняється за поданням організації-надавача послуг, якщо громадяни, яким призначено субсидію, не сплачують відповідної частки житлово-комунальних послуг та якщо громадянами свідомо подано недостовірні дані про доходи та майновий стан:

у разі переїзду сім'ї в іншу місцевість та настання обставин, що унеможливлюють надання субсидії (зокрема смерть одинокої особи), - з місяця, що настає за місяцем, в якому відбулися зміни;

у разі набуття права власності на житло (житлове приміщення) іншою особою, яка не була в ньому зареєстрована на перше число місяця, з якого призначена субсидія, - з місяця, що настає за місяцем, в якому відбулися зміни; за заявою   уповноваженого   власника (співвласника) житла, наймача житла у державному та громадському житловому фонді, члена житлово-будівельного   кооперативу,   власника   (співвласника) житлового приміщення, на якого відкрито особовий рахунок, - з місяця, що настає за місяцем її подання, якщо інше не обумовлено заявою.  

У разі коли через несплату громадянином відповідної частки житлово-комунальних послуг надання субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг припинено, громадянин набуває право на її призначення на наступний період після подання документів, що підтверджують погашення заборгованості, яка виникла за період отримання субсидії.

Суми субсидій, перерахованих надміру внаслідок подання громадянами свідомо документів із неправильними відомостями, повертаються ними за вимогою органів соціального захисту населення, а у разі неповернення добровільно, питання стягнення коштів вирішується у судовому порядку.

Якщо сім’ї відмовлено в призначенні субсидії, сім’я може звернутися до начальника управління соціального захисту населення за місцем реєстрації.

Подати заяву до комiсiї або до органу місцевої влади, оскаржити рішення у судовому порядку.

У разі затвердження нових тарифів i цін на житлово-комунальнi послуги вiддiли державної допомоги проводять перерахунки сум призначених субсидій самостійно без звернень громадян.

Субсидія на загальних підставах не призначається:

  • якщо у житлових приміщеннях (будинках) зареєстровані працездатні громадяни працездатного віку, які не працювали і не навчалися у загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах І-ІУ рівнів акредитації за денною формою навчання та не були зареєстровані у службі зайнятості населення як такі, що шукають роботу протягом трьох місяців, що передують місяцю звернення за призначенням субсидії(крім громадян, які доглядають за дітьми до досягнення ними трирічного віку; громадян, які доглядають за дітьми, що потребують догляду протягом часу, визначеного у медичному висновку лікувально-консультаційної комісії, але не більш як до досягнення ними шестирічного віку; громадян, які мають трьох і більше дітей віком до 16 років і доглядають за ними; громадян, які доглядають за інвалідами І групи або дітьми-інвалідами віком до 18 років, або інвалідами І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, або особами, які досягли 80-річного віку; а також фізичних осіб, які надають соціальні послуги).
  • якщо сім’я здає за договором у найм або в оренду житлове приміщення (будинок);
  • якщо сім’я має у своєму володiннi (користуванні) у сукупності більше ніж одне житлове приміщення (будинок), загальна площа яких у сумі перевищує встановлені норми володіння.
  • якщо сім’я має у своєму володiннi більше одного автомобіля.
  • якщо сім’я протягом 12 місяців перед зверненням придбала житлове приміщення (будинок), автомобіль, будівельні матеріали або оплатила послуги з навчання, будівництва на суму, яка на час звернення перевищує 10-кратну величину прожиткового мінімуму для зазначених осіб.
  • якщо з’ясовано, що сім’я має додаткові джерела для існування не зазначені в декларації.

Якщо сім’я не має права на призначення субсидії на загальних підставах, вона може звернутись із заявою на комісію з питань призначення різних видів соціальних виплат.

Комісія приймає рішення про призначення (не призначення) сім'ї субсидії тільки на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов сім'ї.

 Звертатися:вул. Пушкінська, 3, каб. № 1. тел.  4-26-21-, 4-05-01.

http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=247626813&cat_id=246711250

 

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

від 5 квітня 2014 р. N 83

Київ

Про посилення соціального захисту населення в умовах підвищення цін і тарифів на комунальні послуги 

Кабінет Міністрів України постановляє:

  1. постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 2002 р. N 256

організацію та координацію діяльності структурних підрозділів з питань соціального захисту населення, житлово-комунального господарства, газо- та енергопостачальних організацій з надання компенсації;

утворення робочих комісій з питань координації діяльності з надання компенсації;

інформування населення (через засоби масової інформації, шляхом запровадження телефонних "гарячих ліній", організації зустрічей з громадянами за місцем проживання, виготовлення інформаційних матеріалів тощо) про порядок надання компенсації;

щоденний прийом громадян, які звернулися за наданням компенсації, у зручний для населення час;

подання житлово-експлуатаційними організаціями, житлово-будівельними (житловими) кооперативами, об'єднаннями співвласників багатоквартирного будинку та підприємствами, що надають комунальні послуги, органам соціального захисту населення інформації про розміри плати за комунальні послуги для надання компенсації.

забезпечити моніторинг надання компенсації;

розробити програмне забезпечення для надання компенсації.

 

Прем'єр-міністр України

А. ЯЦЕНЮК

 

Інд. 70

 

ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2014 р. N 83

ПОРЯДОК призначення і надання населенню компенсації додаткових витрат на оплату комунальних послуг в умовах підвищення цін і тарифів на послуги

Для цілей цього Порядку до складу сім'ї включаються особи, які зареєстровані у житловому приміщенні (будинку).

 

  1. наказом Міністерства праці та соціальної політики, Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції, Міністерства фінансів, Державного комітету статистики, Державного комітету молодіжної політики, спорту і туризму від 15 листопада 2001 р.       № 486/202/524/455/3370.

У разі коли будь-хто з працездатних членів сім'ї надає інформацію про відсутність доходів за будь-який місяць протягом періоду, за який визначається сукупний дохід, до розрахунку приймається дохід такого члена сім'ї на рівні прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

У заяві зазначаються такі відомості про всіх осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку): прізвище, ім'я та по батькові, число, місяць, рік народження, серія, номер паспорта громадянина України (паспортного документа іноземця або особи без громадянства), ким і коли виданий, реєстраційний номер облікової картки платника податків (не зазначається фізичними особами, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті), види отримуваного доходу за попередні шість місяців та згода на обробку персональних даних. Крім того, наводиться перелік комунальних послуг, якими користується сім'я, із зазначенням реквізитів підприємств, що надають послуги.

До заяви додаються:

довідка про склад зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб;

довідки про доходи кожної особи, зареєстрованої у житловому приміщенні (будинку), за формою, затвердженою наказом Міністерства праці та соціальної політики від 27 серпня 2004 р. N 192 (крім довідок про розмір пенсії та соціальної допомоги).

1) середньомісячний розмір плати за фактично спожиті комунальні послуги у межах норм споживання (з урахуванням пільг та субсидій, які надавалися відповідно до законодавства) до зміни цін і тарифів на комунальні послуги - окремо для опалювального та неопалювального періоду;

2) розмір плати за комунальні послуги виходячи з фактичного обсягу середньомісячного споживання комунальних послуг у попередньому періоді у межах норм споживання (з урахуванням пільг, які надаються відповідно до законодавства) після зміни цін і тарифів на комунальні послуги - окремо для опалювального та неопалювального періодів.

Органи соціального захисту населення мають право робити запити та у строк до 10 календарних днів з дня надходження відповідного запиту безоплатно отримувати від органів доходів і зборів, територіальних органів Пенсійного фонду України, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування інформацію, необхідну для перевірки достовірності даних, отриманих від заявника.

1) визначає розмір плати за комунальні послуги після зміни цін і тарифів на послуги як різницю між розміром плати за комунальні послуги, зазначеним у підпункті 2 пункту 8 цього Порядку, і розміром частки субсидії, призначеної для відшкодування витрат на оплату таких послуг, після зміни цін і тарифів на комунальні послуги;

2) визначає розмір компенсації як різницю між розрахованим відповідно до підпункту 1 цього пункту розміром плати за комунальні послуги після зміни цін і тарифів на послуги і середньомісячним розміром плати за фактично спожиті комунальні послуги, зазначеним у підпункті 1 пункту 8 цього Порядку.

Розмір компенсації розраховується окремо для кожного виду комунальних послуг в опалювальний, неопалювальний періоди, а також у неповні місяці опалювального періоду пропорційно кількості днів опалювального періоду у зазначених місяцях.

 У разі підвищення цін і тарифів на комунальні послуги протягом періоду надання компенсації її розмір перераховується з урахуванням такого підвищення.

У разі здійснення перерахунку розміру компенсації з урахуванням підвищення цін і тарифів на комунальні послуги орган соціального захисту населення подає підприємствам списки осіб із зазначенням перерахованих розмірів компенсації.

за поданням підприємства, якщо заявник не оплачує комунальні послуги (крім випадків, пов'язаних із затримкою виплати заробітної плати, пенсії тощо, яка підтверджується відповідними документами) - з місяця, в якому надійшло таке подання. Подання вноситься підприємствами органам соціального захисту населення до 10 числа місяця, що настає за місяцем, в якому виникли такі обставини;

якщо заявник приховав або свідомо подав недостовірні дані про доходи та склад осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку), що вплинули на встановлення права на компенсацію і визначення її розміру, внаслідок чого йому була надміру перерахована сума компенсації, - з місяця, в якому виявлено порушення;

у разі переїзду сім'ї в іншу місцевість та настання обставин, що унеможливлюють надання компенсації (зокрема смерть одинокої особи), - з місяця, що настає за місяцем, в якому відбулися зміни;

за заявою отримувача компенсації - з місяця, що настає за місяцем подання відповідної заяви.

У разі коли надання компенсації припинено у зв'язку з тим, що заявник не оплатив спожиті комунальні послуги, він набуває право на отримання компенсації з місяця, що настає за місяцем подання документів, що підтверджують погашення заборгованості, яка виникла за період отримання компенсації.

Сума компенсації, перерахованої надміру внаслідок свідомого подання заявником документів з недостовірними відомостями, повертається ним на вимогу органу соціального захисту населення.

У разі коли заявник добровільно не повернув надміру перераховану суму компенсації, питання про її стягнення органи соціального захисту населення вирішують у судовому порядку.

 

Інформаційно-роз’яснювальні матеріали до постанови Кабінету Міністрів України від 05.04.2014 № 83

„Про посилення соціального захисту населення в умовах підвищення цін і тарифів на комунальні послуги”

З метою посилення соціального захисту населення в умовах підвищення цін і тарифів на комунальні послуги Урядом прийнято постанову Кабінету Міністрів України від 05.04.2014 № 83, якою передбачено запровадження нового виду допомоги на оплату комунальних послуг – компенсації додаткових витрат на оплату послуг газопостачання, централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води у зв’язку з підвищенням цін і тарифів на ці послуги (далі – компенсація).

Фінансування витрат, пов’язаних з наданням населенню компенсації, здійснюється за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот згідно з Порядком фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 2002 р. № 256.

Компенсація призначається органами соціального захисту населення. Для призначення компенсації особа, яка зареєстрована у житловому приміщені, звертається із заявою до органу соціального захисту населення за місцем реєстрації і надає довідку про склад зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, а також довідки про доходи кожної особи, зареєстрованої у житловому приміщенні (крім довідок про розмір пенсії та соціальної допомоги), та пред’являє паспорт.

Право на отримання компенсації матимуть сім’ї, середньомісячний сукупний дохід яких за попередні шість місяців не перевищував величини прожиткового мінімуму для сім’ї, що визначається як сума прожиткових мінімумів для кожного члена сім’ї відповідно до його належності до основних соціальних і демографічних груп населення. До складу сім’ї включаються особи, які зареєстровані у житловому приміщенні (будинку).

Компенсація розраховується як різниця між розміром плати за вказані послуги у межах норм споживання (з урахуванням пільг та субсидії) після підвищення цін і тарифів на послуги та розміром відповідного платежу, який сім’я сплачувала до зміни цін і тарифів на послуги. При цьому застосовується норма володіння чи користування загальною площею житла та норми споживання комунальних послуг, з урахуванням яких призначається субсидія.

Підприємства, що надають комунальні послуги (газопостачання, централізоване опалення та централізоване постачання гарячої води), на запит органів соціального захисту населення, подають у п’ятиденний строк з дня надходження запиту інформацію про:

- середньомісячний розмір плати за фактично спожиті комунальні послуги у межах норм споживання (з урахуванням пільг та субсидій, які надавалися відповідно до законодавства) до зміни цін і тарифів на комунальні послуги — окремо для опалювального та неопалювального періоду;

- розмір плати за комунальні послуги виходячи з фактичного обсягу середньомісячного споживання комунальних послуг у попередньому періоді у межах норм споживання (з урахуванням пільг, які надаються відповідно до законодавства) після зміни цін і тарифів на комунальні послуги — окремо для опалювального та неопалювального періодів.

Розрахунок компенсації здійснюється органами соціального захисту населення у десятиденний строк після надходження відповідної інформації.

Компенсація розраховується з місяця звернення за її наданням до завершення опалювального періоду 2014 — 2015 років. Якщо звернення за наданням компенсації надійшло протягом трьох місяців з дня набрання чинності постанови, за бажанням заявника компенсація може бути призначена з травня 2014 року.

Розмір призначеної компенсації щомісяця перераховується підприємствам, що надають комунальні послуги, і зараховується на особові рахунки заявника.

Після прийняття рішення про надання компенсації орган соціального захисту населення інформує про це заявника шляхом надсилання повідомлення, в якому зазначається розмір компенсації та період надання такої компенсації.

Органи соціального захисту населення формують щодо кожного отримувача компенсації справу, в якій зберігаються матеріали, необхідні для призначення компенсації, та розрахунки її розміру.

Обласним державним адміністраціям доручено забезпечити за участю органів місцевого самоврядування організацію та координацію діяльності структурних підрозділів з питань соціального захисту населення, житлово-комунального господарства, газо- та енергопостачальних організацій з надання компенсації, а також подання підприємствами, що надають вказані послуги, органам соціального захисту населення інформації про розміри плати за комунальні послуги для надання компенсації.

 

Методичні рекомендації щодо застосування окремих норм постанови Кабінету Міністрів України

Стосовно права на отримання компенсації

Право на отримання компенсації матимуть сім’ї, у яких середньомісячний сукупний дохід за попередні шість місяців не перевищував величини прожиткового мінімуму для сім’ї, що визначається як сума прожиткових мінімумів для кожного члена сім’ї відповідно до його належності до основних соціальних і демографічних груп населення. До складу сім’ї включаються особи, які зареєстровані у житловому приміщенні (будинку).

Зазначений прожитковий мінімум сім’ї буде визначатися окремо для кожної сім’ї залежно від її складу.

У разі коли будь-хто з працездатних членів сім’ї надає інформацію про відсутність доходів за будь-який місяць протягом періоду, за який визначається сукупний дохід, до розрахунку приймається дохід такого члена сім’ї на рівні прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Встановлені прожиткові мінімуми (з 1 січня 2014 року):

для дітей віком до 6 років - 1032 грн;

для дітей віком від 6 до 18 років - 1286 грн;

для працездатних осіб - 1218 грн;

для осіб, які втратили працездатність - 949 гривень.

Розрахунок сукупного доходу сім’ї для призначення компенсації провадиться відповідно до Методики обчислення сукупного доходу сім’ї для всіх видів соціальної допомоги, затвердженої наказом Мінпраці, Мінекономіки, Мінфіну, Держстату, Держкоммолодьспорту від 15.11.2001 № 486/202/524/455/3370.

Приклад: сім’я з чотирьох осіб (чоловік, дружина, одна дитина віком 6 років, друга – від 6 до 18 років). Заробітна плата чоловіка та дружини складає 4 500 грн. на місяць. Прожитковий мінімум для сім’ї становить 4 754 грн (1218 грн*2 особи +1286 грн + 1032 грн). Дохід сім’ї менший за прожитковий мінімум для сім’ї. Сім’я має право на компенсацію.

Хто може звернутися за призначенням компенсації?

Особа, яка зареєстрована у житловому приміщенні (будинку).

Стосовно розрахунку розміру компенсації

Компенсація розраховується як різниця між розміром плати за послуги газопостачання, централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води у межах норм споживання (з урахуванням пільг та субсидії) після підвищення цін і тарифів на послуги та розміром відповідного платежу, який сім’я сплачувала до зміни цін і тарифів на послуги.

Компенсацію не отримають сім’ї, які одержували і будуть одержувати житлові субсидії, оскільки вони продовжуватимуть сплачувати 10 або 15 % своїх доходів.

Для сімей, які набудуть право на субсидію, і матимуть право на одержання компенсації після підвищення цін і тарифів, розмір компенсації буде розраховуватися як різниця між розміром обов’язкової плати за послуги і розміром плати за такі послуги, який сім’я сплачувала до зміни тарифів.

Сім’ї, які не отримають субсидію, оскільки їх розмір плати за послуги не перевищуватиме 10 або 15 відсотків доходів, отримають компенсацію у розмірі 100 відсотків збільшення плати за послуги в межах норм споживання.

 Приклад 1

Сім’я з двох непрацездатних осіб проживає у 2-кімнатній квартирі площею 47 м2 багатоквартирного будинку з централізованим опаленням і гарячим водопостачанням.

Середньомісячний дохід сім’ї становить 2 500 грн на місяць.

Розмір платежу за житлово-комунальні послуги до підвищення цін і тарифів становив 400 грн на місяць.

Розмір обов’язкової плати сім’ї становить 250 грн на місяць (10 % від доходу).

Така сім’я одержує житлову субсидію у розмірі – 150 грн на місяць (400 грн – 250 грн).

З урахуванням підвищення тарифів на теплову енергію і на природний газ для приготування їжі платіж сім’ї становитиме 500 грн на місяць.

Оскільки середньомісячний дохід сім’ї не зміниться розмір обов’язкової плати сім’ї становитиме 250 грн на місяць (10 % від доходу).

Для такої сім’ї на 100 грн збільшиться розмір житлової субсидії і становитиме 250 грн на місяць (500 грн – 250 грн).

Тобто, зазначена сім’я не відчує підвищення цін і тарифів, оскільки платила і платитиме 10 % від свого доходу.

Приклад 2

Сім’я з чотирьох осіб у складі двох дорослих та двох дітей проживає у 2-кімнатній квартирі площею 47 м2 багатоквартирного будинку з централізованим опаленням і газовою колонкою.

Середньомісячний дохід сім’ї становить 3 700 грн на місяць.

Розмір платежу за житлово-комунальні послуги до підвищення цін і тарифів становив 350 грн на місяць.

Розмір обов’язкової плати сім’ї становить 370 грн на місяць (10 % від доходу, оскільки до складу сім'ї входять діти і дохід на особу менше прожиткового мінімуму).

Така сім’я не одержує житлову субсидію, оскільки розмір її платежу з урахуванням пільг не перевищує 10 % доходу.

З урахуванням підвищення тарифів на теплову енергію і на природний газ для приготування їжі і підігрів води платіж сім’ї становитиме 450 грн на місяць.

Оскільки середньомісячний дохід сім’ї не зміниться, вона отримає субсидію у розмірі 80 грн на місяць (450 грн – 370 грн), а також компенсацію у розмірі 20 грн на місяць (370 грн розмір платежу з урахуванням субсидії – 350 грн розмір платежу до підвищення тарифів).

Тобто, зазначена сім’я також не відчує підвищення цін і тарифів, оскільки отримає субсидію і компенсацію та платитиме за житлово-комунальні послуги на рівні як до підвищення цін і тарифів.

Приклад 3

Сім’я з чотирьох осіб у складі двох дорослих (один із них має право на 50% пільгу) та двох дітей проживає у сільській місцевості в приватному будинку площею 80 м2 і використовує природний газ для опалення, підігріву води та приготування їжі.

Середньомісячний дохід сім’ї становить 3 700 грн на місяць.

Розмір платежу за житлово-комунальні послуги в опалювальний період до підвищення цін і тарифів становив 600 грн на місяць без пільг і 300 грн з урахуванням пільг.

Розмір обов’язкової плати сім’ї становить 370 грн на місяць (10 % від доходу, оскільки до складу сім'ї входять діти і дохід на особу менше прожиткового мінімуму).

Така сім’я не одержує житлову субсидію, оскільки розмір її платежу з урахуванням пільг не перевищує 10 % доходу.

З урахуванням підвищення ціни на природний газ розмір платежу з урахуванням пільг становитиме 510 грн на місяць.

Оскільки середньомісячний дохід сім’ї не зміниться вона отримає субсидію у розмірі 140 грн на місяць (510 грн – 370 грн), а також компенсацію у розмірі 70 грн на місяць (370 грн розмір платежу з урахуванням субсидії – 300 грн розмір платежу до підвищення тарифів).

Приклад 4

Сім’я з п’яти осіб у складі двох дорослих, двох дітей та непрацездатної особи проживає у 2 кімнатній квартирі площею 47 м2 багатоквартирного будинку з індивідуальним опаленням і газовою колонкою.

Середньомісячний дохід сім’ї становить 4 500 грн на місяць.

Розмір платежу за житлово-комунальні послуги до підвищення цін і тарифів в опалювальний період становив 320 грн на місяць.

Розмір обов’язкової плати сім’ї становить 450 грн на місяць (10 % від доходу, оскільки до складу сім'ї входять діти і дохід на особу менше прожиткового мінімуму).

Така сім’я не одержує житлову субсидію, оскільки розмір її платежу не перевищує 10 % доходу.

З урахуванням підвищення ціни на природний газ розмір платежу становитиме 440 грн. на місяць.

Оскільки розмір платежу сім’ї з урахуванням пільг не перевищує 10 % доходу, вона не отримає субсидію, але отримає компенсацію у розмірі 120 грн на місяць (440 грн розмір платежу після підвищення цін і тарифів – 320 грн розмір платежу до такого підвищення).

Приклад 5

Сім’я з трьох осіб у складі двох працездатних осіб (один з них не працює через відсутність роботи) та непрацездатної особи проживає у сільській місцевості в приватному будинку площею 70 м2 і використовує природний газ для опалення, підігріву води та приготування їжі.

Середньомісячний дохід сім’ї становить 3 500 грн на місяць (з урахуванням доходу у розмірі 1 218 грн для непрацюючої працездатної особи).

Розмір платежу за житлово-комунальні послуги до підвищення цін і тарифів становив 500 грн. на місяць.

Розмір обов’язкової плати сім’ї становить 525 грн на місяць (15 % від доходу).

Така сім’я не одержує житлову субсидію, оскільки розмір її платежу з урахуванням пільг не перевищує 15 % доходу.

З урахуванням підвищення ціни на природний газ розмір платежу з урахуванням пільг становитиме 775 грн на місяць.

Оскільки середньомісячний дохід сім’ї не зміниться, вона могла б отримати субсидію у розмірі 250 грн на місяць (775 грн – 525 грн), а також компенсацію у розмірі 25 грн. на місяць (525 грн розмір платежу з урахуванням субсидії – 500 грн розмір платежу до підвищення тарифів).

Але оскільки до складу сім’ї входять працездатні особи, які не працюють, вона не матиме права на субсидію на загальних підставах і отримає лише компенсацію у розмірі 275 грн на місяць (775 грн розмір платежу після підвищення цін і тарифів – 500 грн розмір платежу до підвищення тарифів).

 Особливі умови призначення компенсацій:

- наявність у володінні (користуванні) більш ніж одного житлового приміщення, більш ніж двох транспортних засобів;

- здача в найм або оренду житлового приміщення;

- наявність додаткових незадекларованих джерел для існування;

- купівля майна, товарів, оплату послуг на суму понад 10 прожиткових мінімумів.

 

Інформація щодо нової адресної програми Уряду для соціальної підтримки малозабезпечених сімей при оплаті житлово-комунальних послуг (компенсація додаткових витрат сімей)

  1. Право на призначення компенсації мають сім'ї, середньомісячний сукупний дохід яких (за попередні шість місяців) не перевищував величини прожиткового мінімуму для сім’ї. Прожитковий мінімум сім’ї дорівнює сумі прожиткових мінімумів для кожного члена сім’ї (відповідно до його належності до основних соціальних і демографічних груп населення).

Приклад: сім’я з чотирьох осіб (чоловік, дружина, одна дитина віком до 6 років, а друга - від 6 до 18 років). Заробітна плата чоловіка та його дружини складає 4500 грн. на місяць. Прожитковий мінімум для сім'ї становить 4754 грн. (1218 грн.*2 особи + 1286 грн. + 1032 грн.). Дохід сім'ї менший за прожитковий мінімум для сім'ї. Сім'я має право на компенсацію.

  1. Для призначення компенсації потрібно звернутися із відповідною заявою до органу соціального захисту населення за місцем реєстрації.

У 10-денний термін після подання заяви заявнику надсилається повідомлення щодо прийнятого рішення про призначення компенсації та її розмір.

 

  1. Для призначення компенсації разом із заявою необхідно надати:

 

  1. Розмір компенсації визначається як різниця між розміром плати за послуги (у межах норм споживання) після підвищення цін і тарифів та розміром відповідного платежу, який сім’я сплачувала до зміни цін і тарифів на послуги.

Приклад: до підвищення цін і тарифів на природний газ і теплову енергію (до 1 травня 2014 року) сім’я сплачувала за ці послуги 300 грн. на місяць, а після підвищення – 400 грн. Розмір щомісячної компенсації становить 100 гривень.

 

  1. Компенсації розраховується з місяця звернення за її наданням до завершення опалювального періоду 2014-2015 року

Розмір призначеної компенсації перераховується щомісяця підприємствам, що надають комунальні послуги, і зараховується на особові рахунки заявника.

 

ВАЖЛИВО:

Компенсація надається на безповоротній основі, її отримання не пов’язане із зміною форми власності житла і не тягне за собою таку зміну.

Для одержання компенсації сім’я має сплачувати свою частину платежу за комунальні послуги, у іншому випадку - надання компенсації припиняється.

ШАНОВНІ ГРОМАДЯНИ!

Урядом впроваджується нова програма соціальної підтримки найменш захищених верств населення при оплаті житлово-комунальних послуг - компенсація додаткових витрат на оплату комунальних послуг

 

Постановою Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2014 року № 83 передбачено, що сім’ї, у яких середньомісячний сукупний дохід за попередні шість місяців не перевищував величини прожиткового мінімуму для сім’ї, матимуть право на отримання компенсації додаткових витрат на оплату послуг газопостачання, централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води у зв’язку з підвищення цін і тарифів на послуги.

Таким чином, зазначені сім’ї не будуть платити більше, ніж платили до підвищення цін і тарифів на природний газ і теплову енергію.

Для визначення права на компенсацію сім’я має порахувати свій середньомісячний дохід і порівняти його з величиною прожиткового мінімум сім’ї.

Прожитковий мінімум сім’ї = сума прожиткових мінімумів для кожного члена сім’ї відповідно до його належності до основних соціальних і демографічних груп населення.

Для прикладу: право на компенсацію матиме сім’ям, що складається з двох працездатних осіб та двох дітей (одна дитина віком до 6 років, а інша - від 6 до 18 років), якщо дохід сім’ї не перевищує 4754 грн. на місяць (Прожитковий мінімум сім’ї = 1218 грн.*2 особи + 1286 грн. + 1032 грн.).

Для призначення компенсації до органу соціального захисту населення за місцем реєстрації необхідно надати:

  1. Заяву.
  2. Довідку про склад зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб.
  3. Довідки про доходи кожної особи, зареєстрованої у житловому приміщенні (будинку).

Компенсація надаватиметься у безготівковому вигляді і щомісяця перераховуватиметься підприємствам, що надають комунальні послуги.

У випадку, якщо середньомісячний сукупний дохід ВАШОЇ сім’ї за попередні шість місяців не перевищував величини прожиткового мінімуму для сім’ї, рекомендуємо звертатися за призначенням компенсації до органу соціального захисту населення за місцем реєстрації.

Додатково інформуємо про встановлені розміри прожиткових мінімумів (з 1 січня 2014 року):

для дітей віком до 6 років - 1032 грн.;

для дітей віком від 6 до 18 років - 1286 грн.;

для працездатних осіб - 1218 грн.;

для осіб, які втратили працездатність - 949 грн.

 

 

 

Дата: 15.10.2014 / Переглядів: 1836 / Комментарії - 3 шт.

Iм'я -